Reconceptualising ‘mainstream’ youth: an examination of young people's consumer lifestyles in the Czech Republic
Hráčková Pišňáková, Michaela
Kniha se zabývá tématem, které v českém výzkumu mládeže představuje relativně opomíjenou oblast: mainstreamovou mládeží a spotřebou. Zjišťuje, do jaké míry koncept „mainstreamové mládeže“ poskytuje přínosný vhled pro pochopení vztahu mladých lidí ke společenské změně a jak by tento koncept obohatil budoucí výzkum mládeže v České republice. Zjištění založená na kvalitativní výzkumné studii zaměřené na význam spotřeby v každodenním životě „obyčejných“ mladých lidí zpochybňují ortodoxní reprezentaci pasivně konformního mainstreamu, která v současnosti dominuje v českém výzkumu mládeže. Paradox volby a aktivní konformity zvýznamňují přítomnost reflexivity a aktivního zapojování mladých lidí do pozdně moderní spotřebitelské kultury a společenského života. Tato kniha slouží jako doplnění i kritika trendu v současném českém akademickém výzkumu, jenž se zaměřuje spíše na marginalizované, spektakulární nebo extrémní skupiny a kultury mládeže.
Publikace vydána v roce 2012
ISBN: 978-80-210-6027-2
Počet stran: 216
Vazba brožovaná
Formát: 140x205 mm
Kniha je k zakoupení v Obchodním centru MU.

Politologický časopis
Přečtěte si aktuální číslo 1/2023, ve kterém najdete 3 články a 2 recenze! (Vol. 30, No. 1)
celý článek čístNejnovější publikace
Gregor and Mlejnková (Eds.): Challenging Online Propaganda and Disinformation in the 21st Century
celý článek číst