Mediální integrace národa v době globalizace
Štětka, Václav
Kniha se věnuje úloze masových médií v procesech národní integrace a konstrukce národní identity, a to jak v období etablování moderních národů, tak v podmínkách probíhající globalizace mediálních průmyslů a kulturních reprezentací. V první části práce se autor soustředí na prezentaci vybraných mechanismů národně integračníhi působení masových médií, z nichž některé dále empiricky zkoumá v rámci případové studie českého televizního zpravodajství. Druhá část knihy se zaměřuje především na analýzu diskurzu mediálního imperialismu jako specifického typu přístupu k otázce globalizace. S pomocí řady teoretických prací i empirických údajů z různých částí světa se autor pokouší odhalit neadekvátnost tohoto paradigmatu, přehlížejícího dynamiku globálního mediálního trhu v posledních desetiletích, ale také očividnou „rezistenci“ publika vůči importovanýcm produktům a tendenci preferovat spíše lokální/národní mediální obsahy.
Publikace vydána v roce 2007
ISBN: 978-80-210-4376-3
Počet stran: 197
Vazba brožovaná
Formát: 142x205 mm
Kniha je k zakoupení v Obchodním centru MU.

Politologický časopis
Přečtěte si aktuální číslo 1/2023, ve kterém najdete 3 články a 2 recenze! (Vol. 30, No. 1)
celý článek čístNejnovější publikace
Gregor and Mlejnková (Eds.): Challenging Online Propaganda and Disinformation in the 21st Century
celý článek číst