Mediální integrace národa v době globalizace

Štětka, Václav

Kniha se věnuje úloze masových médií v procesech národní integrace a konstrukce národní identity, a to jak v období etablování moderních národů, tak v podmínkách probíhající globalizace mediálních průmyslů a kulturních reprezentací. V první části práce se autor soustředí na prezentaci vybraných mechanismů národně integračníhi působení masových médií, z nichž některé dále empiricky zkoumá v rámci případové studie českého televizního zpravodajství. Druhá část knihy se zaměřuje především na analýzu diskurzu mediálního imperialismu jako specifického typu přístupu k otázce globalizace. S pomocí řady teoretických prací i empirických údajů z různých částí světa se autor pokouší odhalit neadekvátnost tohoto paradigmatu, přehlížejícího dynamiku globálního mediálního trhu v posledních desetiletích, ale také očividnou „rezistenci“ publika vůči importovanýcm produktům a tendenci preferovat spíše lokální/národní mediální obsahy.

Publikace vydána v roce 2007
ISBN: 978-80-210-4376-3
Počet stran: 197
Vazba brožovaná
Formát: 142x205 mm

Kniha je k zakoupení v Obchodním centru MU.

Mediální integrace národa v době globalizace


Politologický časopis

Přečtěte si aktuální číslo 3/2016, ve kterém najdete 3 články a 4recenze! (Vol. 23, No. 3)

celý článek číst

Středoevropské politické studie

Aktuální číslo: Vol. 18, No. 1 (2016)

celý článek číst

Nejnovější publikace

Petr Voda: Jaká je role postkomunismu? Volební geografie České a Rakouské republiky v letech 1990-2013 (CDK 2015).

Studentská sekce

Studentská sekce IIPS vám přeje pěkné léto!

celý článek číst
Zavřít

Sídlo

Mezinárodní politologický ústav Masarykovy univerzity

Joštova 10
602 00 Brno
Česká republika

Tel./fax: +420 549 495 769
luciem (at) fss.muni.cz
http://www.iips.cz/

Fakturační adresa

Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita

Mezinárodní politologický ústav

Joštova 10
602 00 Brno

IČ: 00216224
DIČ: CZ00216224